تایپ ویدئوی آموزشی در وورد و تبدیل آن به جزوه و کتاب

اگر می خواهید محتوای آموزشی تولید نمایید، کافی است ویدئوهای آموزشی مورد نظر را برای ما ارسال نمایید تا به برای شما تایپ نموده و به صورت جزوه یا کتاب در وورد تحویلتان دهیم. کلیه تایپیستهای ما سابقه ی تبدیل کلاس آموزشی آنلاین به جزوه ی تایپ شده با رسم جدول و نمودار را داشته اند. آنها بیشتر از شکل و رنگ های متفاوت برای قسمت های تحلیلی جزوه استفاده نموده اند تا خواننده ی جزوه که در کلاس حضور نداشته ، به راحتی قادر به درک مفاهیم باشد. استفاده از شکل و نمودار خیلی به فهم بهتر مطالب کمک می کند و همچنین استفاده از رنگ های متفاوت از خستگی چشم در هنگام خواندن جزوه جلوگیری می کند.

تایپ ویدئوی آموزشی و تبدیل آن به جزوه و کتاب در وورد

در برخی موارد توضیحات بیشتر از توضیحات مدرس برای نوشتن لازم است، زیرا ممکن است فرد خواننده در کلاس حضور نداشته باشد و متوجه فقط حرف تایپ شده ی مدرس در جزوه نشود.

خلاصه نمودن فایل آموزشی و تبدیل آن به جزوه نیز یکی دیگر از خدمات مرکز تایپ فایل صوتی آوا می باشد. برای تبدیل ویدئو آموزشی به جزوه نیاز نیست تمام مطالب ویدئو را در جزوه آورد. با تماشای دقیق ویدئو به خلاصه سازی مطالب ویدئو پرداخته و آن را در قالب جزوه می نویسم.

تایپیست فایل صوتی : ابتدا تمام سخن های گفته شده در ویدیو را تایپ کرده و بعد دوباره برای بهتر و زیباتر شدن آن از انواع اشکال و جداول استفاده می کنم که برای خواننده قابل درک باشد و از آن جزوه زده نشود. با پخش فیلم و گوش دادن به صدای گوینده و سپس تنظیم نکات و ترسیم اشکال مربوطه فایل مورد نظر حاصل می گردد.

تایپیست فایل صوتی : ابتدا خوب ویدئوی آموزشی را چندین و چند بار می‌بینم و بعد تمام چیزهای مهمی را که از ویدئو دریافت کرده‌ام در مغزم بازبینی می‌کنم و سپس به خلاصه‌ای که از این آموزش دریافت کرده‌ام می‌پردازم و خلاصه‌ای از این آموزش را تبدیل به جزوه آموزشی می‌کنم و سعی می‌کنم هر چیز مهمی که از این آموزش در ذهنم دریافت کرده‌ام آن را تبدیل به یک جزوه آموزشی از این ویدئو کنم.

تایپیست فایل صوتی : با وجود اینکه سایت ها و نرم افزار های مختلف جهت تبدیل فایل های صوتی و تصویری به متن وجود دارند، اما همچنان اکثر افراد به دنبال تایپیست هایی هستند که بتوانند با شنیدن فایل ها اقدام به تایپ و تصحیح متن و نگارش آن کنند. برای تبدیل فایل های دیداری و شنیداری به متن، لازم است فایل گوش داده شده و متن بصورت دست نویس نوشته شود. سپس در حین شنیدن مجدد و استفاده از نوشته های دستی، اقدام به تایپ مطالب به صورت کامل انجام گیرد.

تایپیست فایل صوتی : در ابتدا باید ویدیو را حداقل یکبار تماشا کرد تا توانایی، حذف قسمت های بی فایده را داشت. در مرحله‌ی بعد،باید صحبت های فرد و یا مطالبی که در آن ویدیو گفته شده است را،به صورت ساده و قابل درک برای تمام افراد بیان کرد. در مرحله سوم،باید با بهره‌گیری از اصول نوشتن زبان پارسی و به صورتی( زیبا و شیرین) متن را نوشت.

یکی از کارهایی که برای بهترِ یادگیری،تبدیل کلاس یا متن از حالت جدی و بی روح به مکان یا متنی همراه با کمی طنز و شاداب کرد.

یک پاسخ

  1. با سلام
    من حدود ۸ ماه هست فایل صوتی رو تجربه کردم یکی از مزتیای تلیپ صوتی خوب گوش دادن مااست. شاید کمتر کسی اشاره کنه ما وقتی مطلی گوینده رو درک کنیم نتیجه تایپمون بهتر خواهد شد و به نظرم به معلومات عمومیمان هم افزوده میشود‌. من چون لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی هستم در کار ترجمه علاوه بر تایپ در خدمت هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *